Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które otrzymały opinię o odroczeniu od obowiązku szkolnego
i przejawiają trudności w zakresie przetwarzania słuchowego:
- nierozróżnianie podobnych dźwięków mowy;
- trudności ze zrozumieniem mowy w hałaśliwym otoczeniu;
- zaburzenia rozumienia mowy zniekształconej;
- problemy z lokalizacją źródła słyszanych dźwięków;
- kłopoty z oceną natężenia, wysokości, długości, kolejności słyszanych dźwięków;
- brak umiejętności selekcjonowania bodźców słuchowych;
- trudności ze skoncentrowaniem się na bodźcach słuchowych;
- zaburzenia mowy (nieprawidłowa artykulacja głosek, niewłaściwa wymowa słów);
- obniżona pamięć słuchowa;
- deficyty w zakresie uczenia się drogą słuchową;
- nadwrażliwość na dźwięki.
Źródło: Zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci – przyczyny, objawy, terapia Autor: Pedagogika Specjalna – portal dla nauczycieli. Opublikowano: 25 listopada 2018 roku.
Zajęcia będą prowadzone w Poradni przez mgr Dorotę Suchocką i mgr Agnieszkę Balę
Zajęcia odbywają się w każdy wtorek o godzinie 15.00