Imię z przymiotnikiem
Przebieg zabawy:
Uczestnicy siedzą w kole. Każdy po kolei przedstawia się i charakteryzuje siebie samego przymiotnikiem, który wyraża coś pozytywnego. Przymiotnik ten powinien zaczynać się od tej samej liter, co imię i w miarę możliwości zawierać w sobie gigantyczną przesadę, a więc np. „magnetyczna Magda”, genialny Grzegorz”
Druga osoba najpierw powtarza imię i przymiotnik poprzednika, a potem dodaje własne. Trzeci uczestnik powtarza dwa poprzednie imiona i przymiotniki, zanim poda swoje własne i tak dalej.
Najtrudniejsze zadanie ma ostatni członek grupy, ale jednocześnie jest to dla niego największa szansa nauczenia się wszystkich imion.
Prowadzący zajęcia powinien być ostatnim uczestnikiem, rozpocząć powinna osoba siedząca po jego prawej lub lewej stronie.
Następnie zapraszamy uczestników do krótkiej rozmowy:
– jakie przymiotniki mnie zaskoczyły?
– które imię trudno mi zapamiętać?
– kto mnie najbardziej zaciekawił?