Potrzebne pomoce: miękka piłka lub maskotka
Przebieg zabawy:
Dzieci stoją w kręgu. Nauczyciel trzyma w ręce miękką piłkę lub maskotkę. Przy użyciu czarodziejskiej mocy, zostaje zmieniona cecha tego przedmiotu – staje się on np. bardzo ciężki. Dzieci podają sobie przedmiot w kręgu, pantomimicznie oddając jego cechę (gdy jest ciężki, przyda się wsparcie kilku osób, co zachęci dzieci do współpracy). Następnie zostaje zmieniony „stan” przedmiotu na inny – staje się on kolejno gorący, potem bardzo kruchy (wymaga delikatności i uwagi), śliski, lepki i wreszcie cuchnący.
Uwaga:
W przypadku licznej klasy warto nieco przyspieszyć tempo przekazywania przedmiotu lub można manipulować określoną cechą (np. lekki, kruchy – powoli; gorący – przyspieszamy tempo itd.).
Źródło: https://tumi-tur.pl/2020/09/03/powrot-do-szkoly-5-pomyslow-na-zabawy-integracyjne-dla-dzieci/